BRYNÄS

Att bo på brynäs är soft tycker jag. Lagom nära till allt. Men en sak är ruggigt skev:
När man cyklar hem från jobbet så möts man av tre dofter.
Nummer ett: KAFFE. Doften börjar oftast i höjd med brandsationen och avtar fram mot dalapalatset. Dagar då vinden ligger åt ett annat håll så kan doften hålla i sig ända till järvägen vid stenebergskiosken där den genast byts ut mot doft nummer två, som för övrigt är:
GODIS: oftast "svampar" eller nåt sånt ungefär. Den doften brukar oftast börja vid järvägsövergången där vid steneberg och håller i sig ungefär fram till brynäsbackens start där den snabbt byts ut mot doft nummer tre:
PIZZA/KEBAB den är oftast intensivast av alla oxå, nästan lite som att gå in i en vägg. Hur länge den här doften håller i sig vet jag inte då jag viker av vid brynäs frukt ungefär och då känner jag den fortfarande..

Då till poängen, att när man cyklar hem och är sjuuuukt jävla hungrig så ska man behöva genomlida detta.. Det riktigt gör ont i magen av detta.. Inte så mycket att göra åt förutom att glädja sig åt att brynäs är en produktiv stadsdel..

tack.
love ya all

Kommentarer
Postat av: ape

B-HOOOOD

2008-12-13 @ 16:31:25
URL: http://krippeochsippe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0