Måndag

1986: Olof Palme mördas och jag föds den 26:e juni.

1987: Windows 2.0 släpps, det har bland annat den nya funktionen som gör att 2 fönster kan överlappa varandra och jag fyller ett år.

1988: Bakmaskinen blir årets julklapp och jag får en lillebror den 28 juni.

1989: USA:S obemannade rymdstation Voyager anländer till Neptunus och jag och min bror kan snart börja kommunicera med varandra.

1990: Den svesnka lagen om rattonykerhet sänks till 0,2 promille och jag kan cykla.

1991: Galenskaparna och After Shaves revy Grisen i säcken har urpremiär på Lorensbergsteatern i Göteborg och jag fyller en "hel" hand.

1992: Falu koppargruva läggs ner efter närmare 1000års drift och jag börjar bli pirrig inför skolan.

1993:  Val till samernas eget parlament, Sametinget, äger rum för första gången och jag börjar ettan.

1994: Polis ingriper mot Harry Franzén, som, åberopande EU:s monopolförbud, säljer vin i sin ICA-butik i Röstånga, Skåne och jag står på en skateboard för första gången.

1995: Sverige kallar hem sin Nigeriaambassadör i protest mot avrättningar av regimkritiker i Nigeria och jag och mamma badade i Hemlingby svin mycket denna sommar.

1996: Internetpaket är årets julklapp i Sverige och jag fuderar vad internet är för nåt.

1997: Thomas Ravelli spelar sin sista match för IFK Göteborg och jag börjar mellanstadiet.

1998: En valross syns på stranden i Åsa, Halland och jag börjar få hår på snoppen

1999: Världens befolkning passerar sex miljarder och jag blir full för första gången

2000: Världen är i kris eftersom man tror att datorerna inte kommer klara av alla nollor och jag åker polisbil för första gången.

2001: Det första fallet av mjältbrand tillkännages av amerikanska myndigheter och har börjat åka skateboard på riktigt allvar.

2002: Blizzard släpper sitt strategispel Warcraft III Reign of chaos och jag är helt ovetandes om det.

2003: Telia byter namn till TeliaSonera AB och jag träffar en ängel <3

2004: Blizzard har släppt Expansionen The frozen Throne och jag blir slukad av detta jag förlovar även mig <3

2005: Videowebbplatsen YouTube öppnas och jag tar körkort.

2006: Natascha Kampusch lyckas rymma efter att ha varit fången av sin kidnappare i 8 år. Hennes kidnappare begår självmord efter att hon rymt och jag får 4:e iconen med rasen human i the frozen throne.

2007: Domedagsklockan sätts till fem minuter före midnatt och jag köper min första bil, en Bmw 518 av 95ans årsmodell.

2008: Fidel Castro meddelar att han tänker avgå från sin post som Kubas president och jag mister en ängel..... <3

Fotnot: alla händelser på 80-90 talet om mig är inte säkert att det är precis rätt årtal.

:D
CYA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0